قرارگاه مردمی ثائر در خط مقدم جنگ نرم/رهنمودهای نخبگان سیاسی نقشه راه فعالیت قرارگاه
قرارگاه مردمی ثائر در خط مقدم جنگ نرم/رهنمودهای نخبگان سیاسی نقشه راه فعالیت قرارگاه

قرارگاه مردمی ثائر در خط مقدم مقابله با هجمه های سایبری و جنگ نرم حضور خواهد داشت، و بدین سبب کشف و پرورش استعدادهای جوان، نخبه و پویا در این حوزه جزء سیاست ها و برنامه های اولویت دار قرارگاه خواهد بود.

محمد عنبری در گفت و گو با پایگاه خبری آدلی نیوز، اظهار داشت: در حاشیه ضیافت افطاری فرصتی حاصل شد تا با حجت الاسلام والمسلمین علوی (عضو مجلس خبرگان رهبری و وزیر سابق اطلاعات) در خصوص لزوم بر پرداختن به موضوع جنگ نرم و تبیین سیاست ها و برنامه های عملیاتی و اجرایی در مواجهه با هجمه ها و حمله های سایبری دشمن در این حوزه گفتگو و رهنمودهای لازم را دریافت کنیم.

دبیرکل قرارگاه استراتژیک جنگ نرم ثائر خاطرنشان کرد: قرارگاه مردمی ثائر با رویکرد کشف و پرورش استعدادهای جوان، پویا و خلاق در حوزه فعالیت های سایبری تا سازماندهی و ایجاد شبکه ای متخصص از بین نخبگان حوزه IT و برنامه نویسان و تحلیل گران و برنامه ریزان و سیاسگذاران متخصص و دلسوز نظام، در صدد است با حضور در خط مقدم مقابله با هجمه ها و حمله های سایبری و جنگ نرم به رهنمودهای مقام معظم رهبری در این حوزه جامه عمل بپوشاند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مقطع کنونی در حال گذار و در مواجهه توأمان با جنگ ترکیبی و مجهز به سازوکارهای جنگی روز اعم از نرم و سخت است. ولذا گذر از این شرایط مستلزم بهره گیری از تمام  قابلیت ها، الزامات و ظرفیت های علمی، عقیدتی، جنگی اعم از سخت و نرم است.

عنبری تصریح کرد: از این رو هم اندیشی و کسب نظر و مشورت با نخبگان و بزرگان سیاسی، فرهنگی و نظامی تا ایجاد پایگاهی مبتنی بر کشف و پرورش نیروهای مستعد، مقید و متعهد به آرمان های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران و نقش آفرین و تأثیرگذار در جبهه جنگ و جهاد رسالتی است که امروز بر عهده همه نیروهای ولایی و رزمنده است.

دبیرکل قرارگاه ثائر گفت: این قرارگاه مردمی به زودی با ایجاد پایگاهی درخور شأن فعالان در این حوزه و فراهم آوردن الزامات و سازوکارهای مدیریتی و اجرایی در این حوزه، به عنوان نخستین قرارگاه پیشرو در حوزه فعالیت های سایبری با هدف مقابله در مواجهه با شیوه های نوین جنگ نرم به صورت تخصصی و متمرگز فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: ترتبیت افسران جنگ نرم از هر بین اقوام و طیف های مختلف جمعیتی کشور و بکارگیری مؤثر آنها در سطوح و لایه های مختلف نظارتی و مدیریتی، اصلی ترین رویکرد و هدف قرارگاه مردمی ثائر است که طبعاً تحقق آن مستلزم اهتمام و همراهی و همدلی و حمایت نخبگان سیاسی و فرهنگی و نظامی و دیگر نیروهای تأثیرگذار در این حوزه است.

وی در آخر ضمن قدردارنی از حجت الاسلام والمسلمین علوی (عضو مجلس خبرگان رهبری و وزیر سابق اطلاعات) بجهت تخصیص زمان، هم اندیشی و ارائه رهنمودهای تا حمایت های لازم به فراخور نیاز، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، امانت و به یادگار از شهدای انقلاب از بدو پیروزی انقلاب تا شهدای هسته ای، مدافعین حرمین معصومین و …، است که پاسداری از آن رسالت و وظیفه تک تک نیروهای ولایتمدار و انقلابی است.

وی قرارگاه مردمی ثائر را میعادگاه نیروهای انقلابی و دارای تخصص و دانش و مسلط به علوم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی و رسانه ای برشمرد و اظهار داشت: این قرارگاه به محض شروع فعالیت طی فراخوانی از تمامی علاقه مندان به خدمت در این حوزه دعوت به همکاری و رسماً فعالیت خود را به زودی آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : غلامرضا محمدی