کابینه دولت سیزدهم می بایست متشکل از مدیران جهادی، جوان و انقلابی باشند/ تخصص و تجربه و جوانگرایی در نظام مدیریتی کشور مبنای تحول است
کابینه دولت سیزدهم می بایست متشکل از مدیران جهادی، جوان و انقلابی باشند/ تخصص و تجربه و جوانگرایی در نظام مدیریتی کشور مبنای تحول است

در بین چهره های مطرح و پیشنهادی برای تصدی امور اجرایی کشور، پیشنهاد معاون اولی برای مهندس علی نیکزاد و پست وزارت راه و شهرسازی برای سیدقوام الدین شاهرخی از جمله اتفاقات مثبتی است که می تواند مبنای تحول در نظام مدیریتی و اجرایی وزارت راه و شهرسازی باشد.

به گزارش پایگاه خبری آدلی نیوز، در حالی دولت سیزدهم به ریاست آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی سکان امور مدیریتی و اجرایی کشور را در دست خواهد گرفت که گمانه زنی ها در خصوص چگونگی و نحوه تشکیل کابینه کماکان در هاله ای از ابهام است.

بنابر گمانه زنی ها و اخبار منتشره در سایت های مختلف، به نظر می رسد شانس مهندس علی نیکزاد “وزیر راه و شهرسازی دولت احمدی نژاد” از اقبال بیشتری برای تصدی کرسی معاون اولی برخوردار است.

و اما درخصوص گزینه ها و چهره های اصلح جهت کاندیداتوری و تصدی کرسی وزارت راه و شهرسازی، پس از انتخابات ریاست جمهور و قطعی شدن ریاست آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی بر امور اجرایی کشور و در کسوت رئیس جمهور و حتی قبل تر از آن، گمانه زنی ها و تلاش و حمایت از برخی چهره های مدیریتی و اجرایی تا تصدی کرسی وزارت راه و شهرسازی در جریان بوده و هست.

در این بین با توجه به شرایط امروز صنعت ساختمان و فعالیت های مرتبط عمرانی و زیرساختی که چندان مقبول و متناسب با نیاز کشور و انتظار جامعه صنعتگران و سازندگان فعال در این حوزه نیست، در بین چهره های معرفی شده برای تصدی امور مدیریتی و اجرایی در وزارت راه و شهرسازی می توان به چهره هایی نظیر مقداد همتی “نماینده تام الاختیار نیکزاد در مسکن مهر”، علیرضا جاوید “معاون سابق فنی – عمرانی شهرداری تهران”، پرویز فتاح “رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی”، شهریار افندی زاده “معاون سابق وزارت راه و شهرسازی، سعید محمد “فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و علی لطفی زاده ” معاون سابق وزیر راه و شهرسازی” اشاره کرد.

در پایش مدیران و مسئولان سرشناس و مورد حمایت گروه ها و طیف های مختلف تا تصدی بر امور وزارت راه و شهرسازی به نظر می رسد، خلاء حضور چهره هایی نظیر مهندس سیدقوام الدین شاهرخی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی بجهت عملکرد جهادی و مثبت وی در این حوزه طی سالیان متمادی نمود بیشتری دارد چرا که حضور و مسئولیت پذیری این دست مدیران اجرایی کاربلد و آشنا به امور و رئوس و وظایف وزارت راه و شهرسازی تا حد زیادی می تواند از التهاب و چالش ها، و مصائب و مشکلات بخش بکاهد.

طبعاً تجربه و روحیه جهادی مهندس علی نیکزاد در جایگاه و کسوت معاون اول رئیس جمهور و اشتغال و بکارگیری و اهتمام جمعی مدیران با سابقه و روحیه همگون با وی از جمله سیدقوام الدین شاهرخی و دیگر مدیران دارای رزومه و تخصص و تجربه و وجاهت سیستمی با روحیه و منش انقلابی تا حد زیادی در تعالی و توسعه فعالیت های ساختمانی و عمرانی کشور می تواند مسمر ثمر و تأثیرگذار باشد.

در شرایط فعلی صنعت ساخت و ساز جدای از سابقه مدیریتی و اجرایی، وزیر پیشنهادی و متصدی امور در کابینه سیزدهم می بایست مقبولیت، تخصص، تجربه و روحیه همبستگی، جهادی و انقلابی در جهت پیشبرد سیاست ها و اهداف عالی نظام با محوریت حمایت از طبقه کم بضاعت و بی بضاعت را دارا باشد تا توسعه عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه فرصت های اقتصادی و مشارکتی را در اولویت برنامه ها و تدابیر اجرایی خود داشته باشد.

در گام دوم انقلاب، حسب فرمایشات و نقطه نظرات مقام معظم رهبری؛ جلب و جذب مشارکت های عمومی در فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی با محوریت جوانان جزء از اهم وظایف مسئولین تصمیم گیر و سیاستگذار و مدیران اجرایی است.

مهندس علی نیکزاد از جمله چهره های دارای صلاحیت و شرایط لازم برای تصدی کرسی معاون اول رئیس جمهور و در کنار وی حضور جمعی از مدیران پاکدست انقلابی ولایتمدار و دارای وجاهت اجتماعی، شناخت شده در عرصه مدیریتی، اجرایی کشور قطعاً راهگشا و مقدمه ای برای تحول در نظام مدیریتی و اجرایی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : غلامرضا محمدی