رئیس جمهور آینده باید در مبارزه با فساد شجاع باشد/بخش تولیدی در کشور باید احیاء شود/ جلب مشارکت اجتماعی مردم در قالب تعاونی ها
رئیس جمهور آینده باید در مبارزه با فساد شجاع باشد/بخش تولیدی در کشور باید احیاء شود/ جلب مشارکت اجتماعی مردم در قالب تعاونی ها

مرادی ضمن تاکید بر حمایت جامعه تولیدکنندگان و اصناف از کاندیدای اصلح و حامی تولید، گفت: در بحث انتخابات شوراها پیشنهاد میکنم برنامه مدیریت شهری مبتنی بر مشارکت های اجتماعی طراحی و ارائه گردد.

علیرضا مرادی در گفت و گو با پایگاه خبری آدلی نیوز، درخصوص میزان مشارکت جامعه تولیدکنندگان در انتخابات پیش رو، اظهار داشت: به واسطه قرار گرفتن در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات میان دوره ای مجلس و شوراهای شهر، جامعه رنگ و بوی انتخاباتی و شور و مشورت حول ارزیابی شخصیت ها و چهره ها و کاندیداهای مطرح گرفته است.
وی با تأکید بر حمایت جامعه تولید کنندگان از آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدای برگزیده و اصلح و پرچمدار مبارزه با فساد در کشور، ادامه داد: الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری در واکاوی و تحلیل فضای تصمیم گیری، مدیریتی و اجرایی کشور بسیار ذی قیمت و ارزشمند است.
وی افزود: برکسی پوشیده نیست که دستگاه قضایی رأساً نمی تواند به خودی خود و به تنهایی عهده دار مبارزه با جرائم و مفاسد خرد و کلان و سازمان یافته باشد وچرا که بخش اعظم تخلفات و جرائم و فسادهایی که پرونده های آن در دادگاه ها و دادسراها مفتوح است، ریشه در عدم کفایت و بی تدبیری و سوء استفاده برخی مدیران و مسئولان دارد ولذا برای زدن سر افعی فساد و تبانی و جرائم سازمان یافته به خصوص اقتصادی با محوریت تولید، می بایست کاندیدایی دردآشنا، مسلط به پرونده های مفتوح و مطرح اقتصادی در دستگاه قضایی، مقید و معتقد به آرمان ها و ارزش های انقلاب و شجاع و عاری از هرگونه وابستگی سیاسی و …، بر مسند ریاست جمهوری تکیه زده و سکان هدایت قوه مجریه را دست گیرد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونیهای تولیدی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از بنگاه های تولیدی بخصوص بنگاه های خرد و متوسط و گاهاً بنگاه های کلان اقتصادی یا تعطیل شده اند و یا با حداقل ظرفیت ادامه حیات می دهند، تصریح کرد: نظام تولیدی کشور، متأثر از سیاست ها و برنامه هایی که دولت و مجموعه نظام در دستورکار دارد.
وی خاطرنشان کرد: طبیعی است، هرگونه سیاست زدگی، یا گره زدن اقتصاد به سیاست بشکل غیرکارشناسی و با قصد و غرض باعث تشدید تورم توأم با رکود و بیکاری همزمان و بروز تنش ها و چالش های جدی اجتماعی و فرهنگی خواهد شد.
مرادی ادامه داد: جامعه تولیدکنندگان و اصناف با درک شرایط روز سیاسی و اقتصادی کشور همگی یک صدا و یکدل به دنبال گذر از بحران ها و موانع و محدودیت های دامن گیر بخش تولید هستند، طبعاً هرکسی که بتواند گرهی از کلاف سردرگم تولید بازکند، مورد اقبال جمعی تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی اعم از تجار، بازرگانان، کسبه خرد و کلان، عموم مردم و مورد حمایت خواهد بود.
وی در گذری بر کاهش ارزش پولی و رشد همزمان و هر روزه نقدینگی و تورم در کشور، تأکید کرد: اگر قرار بر ادامه شرایط فعلی و مدیریت لجام گسیخته و عاری از هرگونه دانش و تدبیر باشد، باید فاتحه اقتصاد به خصوص تولیدی ها و تولیدکنندگان را خواند. الان شرایط کشور به گونه ای است که جامعه تولیدی برای خلاصی از قید و بندهای غیرضرور و ناصواب به هر ریسمان امیدی چنگ می زنند ولذا انتظار از کاندیدها در هر سطحی توجه به جامعه تولیدی، داشتن برنامه اقتصادی و عمل به برنامه های دانش پایه و مطالعه شده است چرا که وقت آزمون و خطا نداریم.
عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون استان تهران با اشاره به مشارکت طیف زیادی از نخبگان و اندیشمندان و طیف دلسوز نظام در شوراها، اظهار داشت: خوشبختانه در این دوره از انتخابات شاهد نوعی تحول در بخش تعاون و اقدام شجاعانه برخی مدیران تعاونگر از جمله عبدالله بهرامی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونیهای فرش دستبافت و به نمایندگی از صنایع دستی کشور مبنی بر کاندیداتوری برای تصدی کرسیهای مدیریتی و اجرایی در سطح کلان شهرها و شهرستان شده اند که امیدواریم در آینده شاهد حضور نمایندگانی از بخش تعاون در مجلس و حتی دولت باشیم.


وی همچنین با اشاره به حضور دکتر علی بیدکی یکی دیگر از مدیران شایسته و دارای رزومه در سطوح مختلف مدیریت شهری و دیگر نهادها و سازمان ها و مؤلف چندین کتاب در حوزه های خانواده، اجتماع، فرهنگی و برخی کتب شهرشناسی در بین کاندیداهای این دوره شهرتهران، خاطرنشان کرد: آنچه در این بین حائز توجه و اهمیت است، روحیه انقلابی، مردم داری، دغدغه مندی و تلاش برای رفع مشکل عموم مردم در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و ارزشمندتر از تبعیت وی از رهنمودها و فرامین و فرمایشات مقام معظم رهبری در تأمین انتظارات جمعی است که قابل تأمل و ارزش سنجی است.


وی یکی از مسائلی که بطور خاص شهر تهران و بطور عام دیگر شهرهای بزرگ با آن مواجهند را نوع غلط مدیریت در امور و مأموریت های محوله برشمرد، و گفت: شیوه مدیریت از بحث طراحی و نصب المان های شهری گرفته تا ایجاد شهرها، خیابان ها، معابر و بوستان ها و …، به همان شیوه سنتی و تصمیم گیریهای هیأتی و ناگهانی و از ناکجاآباد که حاکم بر جامعه و زندگی مردم است، بزرگترین عارضه در کلانشهرهاست که البته به شهرهای کوچه تر نیز ریشه دوانده است.
وی کارآمدی، تعهد و پاسخگویی، اقتدار و داشتن دانش مدیریتی و روحیه جهادی را از شاخص های مهم انتخاب کاندیدای اصلح در شوارها دانست و تأکید کرد: کاهش هزینه های مشاوره، طراحی، ساخت، دسترسی به بازارها و مراکز خدماتی و رفاهی، کاهش هزینه های سفر، رفع معضل آلودگی و ترافیک و ازدحام جمعیت در نقاط و مناطق خاص شهری، مهاجرپذیری بی قاعده و … مباحثی است که می بایست کاندیداها بدان ها توجه کنند چرا که هرروزه با این دست معظلات جامعه شهری مواجه و هزینه های سنگینی را از این حیث تقبل می کنند.
وی عضویت و کاندیداتوری برخی مدیران جهادی و مردمی در شورای شهرها، بخصوص کلان شهرها را نوعی دستاورد انقلابی و نو طی دهه های اخیر تلقی و خاطرنشان کرد: آنچه که جامعه امروز ما به آن نیاز دارد، تحول در نظام مدیریتی و اجرایی ملزم به بکارگیری نیروهای جوان مستعهد و مسلط به علوم روز و دارای تعهد و مقید به نظام و مردم در کنار بهره گیری از چهره های با تجربه و متخصص به عنوان مشاور است.
مرادی تصریح کرد: جامعه امروز نمی پذیرد که در طراحی و مدیریت شهرها بسان چندین دهه قبل عمل کنیم درحالی که بسیاری از جوانان و سازندگان ایرانی در آبادانی کشورها و شهرهای توسعه یافته و مدرنیته همچون دبی، قطر، امارات، سلیمانیه، کشورهای شرقی و …، نقش آفرین هستند و مشارکت دارند.
وی افزود: از ساخت و ساز گرفته تا تعریف و طراحی ساختار شهری با هجمه ای از تناقض ها و تعارض هایی سازه ای و محیطی مواجه هستیم که برای گذر از هریک ازآنها با توجه به هزینه های جاری و قیمت مصالح و …، می بایست هزینه های کلان و غیرقابل تأمینی را تقبل کنیم. و این در حالی است که بسیاری از این معضلات را حتی در مناطق، محلات و حتی شهرهای تازه تأسیس هم می توان دید.
عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون استان تهران با اشاره به نقش تعاونی ها در پیشبرد اهداف و برنامه های شهری، اظهار داشت: آنچه در این بین از آن طی همه دهه های بعد از پیروزی انقلاب غفلت شده است، توجه به مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
وی تأکید کرد: این طبیعی است که خیل کثیری از مردم آگاه و دارای دانش و فرهنگ کشور در بهبود فضای شهری و محیطی از طریق ایجاد مراکز خدماتی، رفاهی، گردشگری، درمانی و … می توانند نقش آفرین و مشارکت داشته باشند که بهترین قالب برای جلب و جذب مشارکت آنها، ساماندهی و جلب مشارکت آنها در قالب تعاونی های عمرانی و خدمات شهری و رفاهی است.
وی ضمن اعلام حمایت جامعه تولیدکنندگان، حضور عبدالله بهرامی و دکتر علی بیدکی و چهره هایی از این دست در بین اعضای منتخب شورای شهرها را به فال نیک گرفت، و گفت: تعاونگران شاغل در حرف و صنوف مختلف و مرتبط با ساخت و ساز و فعالیتهای عمرانی و خدمات شهری، به عنوان بازوهای شهرداری و سازمان ها و نهادهای ذیربط در حوزه عمران و شهرسازی و مدیریت شهری بهترین گزینه برای واسپاری اختیارات و مأموریت های محوله به شهرداری ها هستند که جلب مشارکت آنها منجر به کاهش هزینه های چشم گیر و قابل توجه در مدیریت امور خواهد شد.
انتهای پیام/

  • نویسنده : غلامرضا محمدی