تعداد متوفیان از مرز ۷۵ هزار نفر گذشت/ افزایش ۳۰ درصدی تعداد مبتلایان ظرف ۲۴ ساعت + نقشه و نمودار
تعداد متوفیان از مرز ۷۵ هزار نفر گذشت/ افزایش ۳۰ درصدی تعداد مبتلایان ظرف ۲۴ ساعت + نقشه و نمودار

رنگ‌بندی وضعیت همه‌گیری کرونا در ایران اگرچه روند بهبودی شرایط را نشان می‌دهد اما افزایش کمی بیشتر از ۳۰ درصدی مبتلایان جدید روز گذشته زنگ خطر احتمال آغاز پیک پنجم کرونا آنهم با کلکسیونی از ویروس‌های جهش‌یافته به صدا در آورده است.

به گزارش پایگاه خبری آدلی نیوز، درحالی خبر ورود انواع ویروس جهش یافته هندی، آفریقای جنوبی و البته انگلیسی رسماً منتشر شده است که افزایش ۴۲۶۷ نفری تعداد شناسایی تعداد مبتلایان جدید در ۴۸ ساعت گذشته یعنی از روز یکشنبه دیروز زنگ خطر احتمال بروز پیک پنجم آنهم با کلکسیونی از انواع ویروس جهش یافته را به صدا درآورده است.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید می‌کنند با درنظر گرفتن قدرت سرایت بالای این نوع از ویروس‌های جهش یافته و در عین حال کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هموطنان درصورت آغاز روند افزایش تعداد مبتلایان مشکلات تازه‌ای در سراسر ایران ایجاد می‌شود که به گفته سعید نمکی وزیر بهداشت هیچ تضمینی نیست که کادر درمانی در این پیک امکان ارایه خدمات قابل قبولی داشته باشند.

از سوی دیگر نباید فراموش کرد که این ویروس‌های جهش یافته علاوه براینکه بسیار سریعتر از فرد ناقل به سایر افراد منتقل می‌شوند قدرت تخریبی و ایجاد بیماری بیشتری هم دارند که این دو مشخصه می‌تواند درصورت بروز همه‌گیری جدید خسارت‌های بسیار بالاتری نسبت به گذشته در ایران ایجاد می‌کند.

در همین‌حال بررسی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هموطنان به این نگرانی دامن می‌زند؛ چون مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا در گزارش‌های خود میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی هموطنان را در محدوده ۶۲٫۲ درصد برآورد کرده‌اند که این میزان برای شرایط فعلی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و درصورت ادامه می‌تواند دردسرساز باشد و شاهد مثال بروز مشکل هم جهش ۳۰ درصدی تعداد موارد ابتلای جدید در سراسر ایران بوده است.

نکته اصلی در این افزایش موارد ابتلا، اینجاست که با هربار جهش تعداد موارد ابتلا؛ دومینوی صعودی‌شدن  تعداد موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا هم در یک بازه زمانی تقریباً ۱۴ تا ۱۶ روزه آغاز می‌شود و در نهایت با درنظر گرفتن شاخص نرخ مرگ و میر ۳٫۴ درصدی ایران می‌بینیم که تغییرات معناداری در ثبت موارد فوتی در جداول رسمی دیده می‌شود و این اتفاق را به خوبی می‌توان در ۲ جدول زیر مشاهده کرد.

بالای ۶۰ ساله‌ها بیشترین سهم متوفقیان کرونایی
این درحالی است که بررسی‌های آماری نشان می‌دهد تعداد متوفیان ناشی از بیماری کووید ۱۹ روز گذشته مرز ۷۵ هزار نفر را رد کرده و درصورت بروز پیک جدید احتمالا باید منتظر رکورد بالاتری در این زمینه باشیم، اما نگرانی اصلی در ایران موضوع افزایش سن جمعیت کشور و البته سهم بالای متوفقیان بالای ۶۰ سال در دوره همه‌گیری از ابتدا تا روز گذشته است. به عنوان مثال آمارهای رسمی نشان می‌دهد در پایتخت به عنوان یک شاخص اصلی ۷۶٫۳ درصد از متوفیان افراد بالای ۶۰ سال بوده‌اند.
کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید دارند، نمودارهای تهیه شده در این زمینه می‌تواند به اهمیت موضوع و البته جلوگیری از بروز تعداد موارد فوتی بیشتر اشاره داشته باشد و فعلاً راهکار موثر، ایمن‌کردن گروه سنی یاد شده با اجرای گسترده واکسیناسیون است؛ راهکاری که ظاهرا در پایتخت برای اجرایی شدنش مشکلات عمده‌ای وجود داشته و براساس آن  می‌توانیم نمایی کلی از سایر استان‌ها با استفاده از داده‌های استان تهران داشته باشیم.
در این زمینه انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران مبنی بر مناسب نبودن زیرساخت‌های شبکه بهداشت در استان تهران نشان می‌دهد در سامانه‌سیب همه استان‌ها بالای ۹۵ درصد ثبت‌نام داشتند ولی در استان تهران از بدو شروع به همت دانشگاه علوم پزشکی ۷۰ درصد ثبت نام کردند و ۳۰ درصد از رصد و پایش سامانه خارج هستند.
البته مشکل کمبود زیرساخت‌های شبکه بهداشت در این استان تهران به عنوان یکی از کانون‌های بحرانی در دوران همه‌گیری نکته‌ای است که می‌تواند در تهیه آمارهای دقیق برای ارایه خدمات اثرگذاری بالایی داشته و نهایتاً در نتیجه اثرگذار باشد و مهم‌تر از آن موضوع میزان متوفیان بالای ۶۰ سال در این دوره است، چون براساس اخرین آمارها اکنون نزدیک به ۷ درصد جمعیت کل کشور در این محدوده سنی قرار دارند و اگر روند موارد فوتی در این گروه سنی مدیریت نشود آمارها جهشی نگران کننده درصورت بروز پیک‌های جدید همه‌گیری ایجاد خواهد شد.

فوت ۳۴ بیمار کرونایی در ۷۲ ساعت گذشته در قم

محمدرضا قدیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  قم ، با اشاره به آخرین وضعیت استان در زمینه ویروس کرونا اظهار داشت: شیب ابتلا و بستری در استان خوشبختانه کنترل‌شده و روند ثابت به خود گرفته است.

وی با تأکید بر کاهش میزان بستری‌های بیماران کرونایی در استان از ابتدای هفته جاری تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم بستری بوده که از این تعداد متأسفانه ۹۷ نفر در وضعیت بدحال قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: روند فوتی‌های استان در سه روز گذشته متأسفانه ۳۴ نفر بوده است که به نسبت گذشته روندی افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تا امروز ۲۱ هزار و ۶۲۸ دوز واکسن به گروه‌های هدف تزریق‌شده است، یادآور شد: از روز گذشته تزریق واکسن به سالمندان بالای ۷۵ سال در بخش‌ها و روستاهای تابعه آغازشده است و در این زمینه مرکز چهارم تزریق واکسن در قم نیز راه‌اندازی شده است.

۷۰ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌ شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید کشمیری از کاهشی شدن شیب بیماران کرونایی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: کاهش شیب مراجعه مبتلایان به مراکز درمانی حاصل همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که باید این همدلی و همراهی ادامه یابد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه استان، پیک چهارم را پشت سر گذاشته است افزود: اکنون از ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۸ شهرستان دارای شرایط نارنجی و ۲ شهرستان دیر و عسلویه زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه رعایت پروتکل بهداشتی در برابر کرونا را یک ضرورت دانست و بیان کرد: در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، روند مراجعه سرپایی به مراکز درمانی افزایش پیدا می‌کند و سهل‌انگاری، ما را به پیک بعدی می‌رساند.

کشمیری، در خانه ماندن، شستشوی دست‌ها، پرهیز از مهمانی، لغو سفرها و دورهمی‌ها را مهم‌ترین راهکار‌های مقابله با کرونا دانست و تصریح کرد: طبق بررسی‌ها، بیش از ۶۰ درصد از راه‌های ابتلا به کرونا دورهمی خانوادگی و حضور در تجمعات است که در این راستا برای مصون ماندن از بیماری کرونا باید شیوه‌نامه بهداشتی همواره رعایت شود.

وی، از فوت ۴ بیمار کرونایی دیگر در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: روز گذشته فوت ۴ بیمار کرونایی شامل سه مرد و یک زن در بیمارستان‌های استان بوشهر ثبت شد و مجموع فوتی‌های این بیماری در استان بوشهر به یک‌هزار و ۸۶ نفر رساند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه ۷۰ بیمار مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند افزود: اکنون در مجموع ۳۴۶ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از بستری ۴۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خبر داد و خاطر نشان کرد: از مجموع بستری‌ها، ۴۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۷ بیمار با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

کشمیری، به واکسیناسیون گروه‌های مختلف علیه بیماری کرونا پرداخت و تصریح کرد: تاکنون واکسن کرونا به ۲۰ هزار ۶۲۰ نفر در استان بوشهر تزریق شده است.

وی، جمعیت افراد بالای ۸۰ سال در استان بوشهر را ۱۱ هزار نفر دانست و گفت: تاکنون ۵ هزار و ۹۶۵ نفر از افراد بالای ۸۰ سال در قالب فاز دوم اجرا این طرح زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر بیان کرد: کارکنان بهداشت و درمان، نظام پزشکی، بیماران مزمن، جانبازان و سالمندان ساکن در سرای سالمندان، خانواده شهدا، پاکبان‌ها، کارکنان آرامستان‌ها و بهزیستی در فاز نخست سند ملی ایمن‌سازی، واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی از ۱۶۰ هزار نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، با شیوع پیک چهارم کرونا و افزایش چند برابری ابتلا و بستری در کنار عادی‌انگاری و سهل‌انگاری شهروندان آذربایجان‌غربی سبب شد تا تعداد مبتلایان به کرونا در استان از ۱۶۰ هزار نفر هم فراتر برود که با‌توجه به جمعیت استان عدد بزرگی محسوب می‌شود و لازم است تا بار دیگر با آسیب‌شناسی اجتماعی، مردم را نسبت به این ویروس بار دیگر حساس‌‌تر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان گفت: در روز یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه تعداد مبتلایان نسبت به روز قبل به‌صورت جزئی کاهش داشته و به عدد ۶۵۴ مبتلا در روز رسیده است که با احتساب تعداد ابتلای استان روز در کل ۱۶۰ هزار و ۷۴ نفر در آذربایجان‌غربی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

جواد آقازاده با بیان وضعیت بیماران بستری در بیمارستان‌ها هم اظهار داشت: تعداد بستری‌ها نسبت به روز قبل تفاوت چندانی را نشان نمی‌دهد به‌گونه‌ای که آمار کل بستری سندرم حاد تنفسی برابر با یک هزار و ۲۰۸ نفر و تعداد بستری مشکوک برابر با ۴۶۸ نفر بوده است که از این تعداد ارومیه با ۹۶،  خوی با ۳۴، میاندوآب با ۱۹ و مهاباد با ۱۳ بستری روزانه در صدر شهرستان‌های استان قرار داشتند.

وی با اشاره به افزایش نسبی تعداد فوتی‌ها نسبت به روز قبل تصریح کرد: در طی روز یک‌شنبه ۱۹نفر در اثر کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین فوتی متعلق به شهر ارومیه با ۹ مورد فوتی بوده است به‌علاوه این‌که سه نفر اهل میاندوآب، دو نفر اهل خوی و یک نفر هم اهل چایپاره، سلماس، شاهین‌دژ، مهاباد و اشنویه بوده‌اند و سبب شدند تا تعداد کل فوتی‌های کرونایی استان به عدد چهار هزار و ۳۵۷ نفر برسد.

یکه تازی کرونا در کاشان جان ۵ شهروند را گرفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان، ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد به نحوی که به نظر می‌رسد بر اساس آمار و ارقام منطقه کاشان از نظر وضعیت کرونایی وخیم‌تر از شرایط قرمز باشد و وجود تعداد بالای بیماران بستری شده و مبتلایان گواه این مطلب است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد ۳۶ بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و پنج نفر نیز در بیمارستان سیدالشهداء آران و بیدگل بستری شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان  با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل ۳۲ و حداکثر ۷۴ سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز حداقل سن بیماران بستری شده در بیمارستان سیدالشهداء ۴۲ سال و حداکثر ۷۹ سال است که نشان می‌دهد که ویروس کرونا در این مقطع زمانی محدود به سن و سال نیست.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون ۲۵۶ بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد ۲۲۶ بیمار در شهرستان کاشان و ۳۰ بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری هستند.

وی از بستری ۴۱ بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه یک بیمار خانوم ۸۶ ساله و دو بیمار آقا ۶۹ و ۸۵ ساله در شهرستان کاشان و دو بیمار خانوم ۵۴ و ۱۰۰ ساله بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به ۸۰ مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۱۹ بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و ۶۱۳ نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند چراکه در صورت تداوم شرایط شاهد اوضاع بدتری خواهیم بود.

روند کاهشی بستری‌ها در استان کردستان نسبت به هفته گذشته

فرزین رضاعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  سنندج  با اشاره به آخرین وضعیت استان در زمینه ویروس کرونا اظهار داشت: میزان بستری‌های بیماران کرونایی در یک هفته اخیر نسبت به هفته‌های گذشته روند کاهشی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۶۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کردستان بستری بوده که از این تعداد متأسفانه ۶۳ نفر در وضعیت بدحال قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: روند فوتی‌های استان در یک هفته اخیر متأسفانه ۳۴ نفر بوده که به نسبت گذشته روندی افزایش داشته است.

۱۸۶ مبتلای جدید به کرونا در سیستان و بلوچستان شناسایی شد

سیدمحمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: بر اساس آمار آزمایشگاهی تا صبح امروز با شناسایی ۱۸۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان، شمار مبتلایان سیستان و بلوچستان به ۳۳ هزار و ۶۰۱ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون در مجموع یک هزار و ۲۷۸ نفر از مردم استانی که به کرونا مبتلا بوده‌اند با وجود دریافت خدمات درمانی استاندارد در مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با ابراز تاسف از آمار رو به رشد شیوع کرونا در سطح استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸۵ بیمار حاد تنفسی و ۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیشترین تعداد در میان سه محدوده دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر مربوط به محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

 آمار بستری‌های جدید با کاهش ملایم در استان اردبیل  ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل،  شهرام حبیب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم‌اکنون شهرستانهای اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستانهای گرمی، بیله‌سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته یک نفر فوتی، ۵۱ نفر بستری، ۵۶ نفر بهبود یافته، ۷۴ نفر بستری آی‌سی.یو و بستری همزمان ۳۹۴ نفر ثبت شده است و کاهش ملایم مرگ و میر در این استان مشخص است که به همین منظور از مردم انتظار داریم با رعایت همه‌جانبه ما را در کاهش این آمار رهنمون شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل گفت: در حالی که در طول هفته‌های اخیر آمار ابتلا و مرگ و میر به شدت فاجعه‌آمیز شده بود اما خوشبختانه امروز در سایه رعایت و همدلی مردم با یک وضعیت مناسب نسبی روبه‌رو هستیم که انتظار داریم مورد توجه واقع شود.

حبیب‌زاده ادامه داد: اما باید به این نکته توجه داشت که این آمار و ارقام کاملاً شکننده و بی‌ثبات است و در صورت کوچک‌ترین سهل‌انگاری وارد یک شرایط خطرناک و بحرانی خواهیم شد که امیدواریم این موضوع به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مورد توجه واقع شود.

ثبت روز بدون فوت کرونا در استان ایلام

جمیل صادقی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته فوت بیمار مبتلا به کرونا در استان ثبت نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: مورد فوتی ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ثبت نشده و تعداد فوتی های استان تا این لحظه ۷۶۲ نفر است.

وی افزود: همچنین در شبانه روز گذشته ۳۷ بستری جدید در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های استان ۱۷۳ نفر هستند.

صادقی‌فر یادآور شد: ایلام با ۱۲ نفر همچنان بیشترین بستری های جدید را به خود اختصاص داده و پس از آن دره شهر و دهلران هر کدام با ۶ بستری در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

معاون بهداشتیدانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از بستری های جدید پنج نفر مربوط به آبدانان، چهار نفر ایوان،۲ نفر چرداول، یک نفر سیروان و یک نفر نیز مربوط به مهران است.

وی اضافه کرد: شهرستان های ایلام، ایوان، دره شهر، آبدانان، دهلران، مهران، چوار و چرداول در وضعیت نارنجی و ملکشاهی، بدره، سیروان و هلیلان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های هرمزگان جان باختند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، موج کرونای انگلیسی در هرمزگان همچنان حالت صعودی دارد و شمار افراد مبتلا و بستری رشد داشته است.

مرگ و میر ناشی از کرونای انگلیسی نیز همچنان وجود دارد و مطابق آمارهای ارائه شده هنوز خبری از عبور از پیک کرونا نیست و این بیماری روزانه جان چندین نفر را در استان هرمزگان می‌گیرد.

البته با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید فطر و احتمال برگزاری برخی مراسمات در استان، انتظار می‌رود پیک فعلی تمام نشده وارد پیک بعدی شویم و با سوش‌های خطرناک دیگر کرونا نظیر سوش آفریقایی و یا هندی استان مواجه ‌شود.

هرچند برخی محدودیت‌ها اعلام شده است اما نمی‌توان از آنها به عنوان عوامل پیشگیرانه یاد کرد و باید امیدوار بود مردم استان با اهتمام بر اهمیت حفظ سلامت خود و دیگران از برگزاری مجالس و میهمانی‌ها پرهیز کنند تا استان دچار مشکل جدید نشود.

در شبانه روز گذشته مطابق آمار رسمی ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ۵ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و شمار جان باختگان به رقم ۱۱۹۰ نفر رسید.

این بیماران جان باخته از شهرستان‌های بندرعباس، میناب و پارسیان در محدوده سنی ۴۸ تا ۷۱ سال شامل ۴ زن و یک مرد بودند.

روند بستری بیماران نیز نسبت به روزهای گذشته با افزایش همراه بوده و در حال حاضر ۴۰۵ بیمار در بیمارستان‌های هرمزگان بستری هستند که از این تعداد ۷۲ نفر در بخش آی‌سی‌یو، تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی هستند.

از این بیماران بستری مطابق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان وضعیت ۱۰ نفر وخیم است و شرایط ناپایداری دارند.

بیماران قرنطینه در منزل نیز طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی به رقم ۵۷۵۸ نفر رسیده و انتظار می‌رود این بیماران تا بهبودی کامل نسبت به رعایت قرنطینه خود اهتمام ورزند.

درحال بروزرسانی… .

انتهای پیام/

  • نویسنده : غلامرضا محمدی
  • منبع خبر : تسنیم