استفاده از ظرفیت های اتاق تعاون ایران در پروژه ۱۰ هزار واحدی بندرعباس
استفاده از ظرفیت های اتاق تعاون ایران در پروژه ۱۰ هزار واحدی بندرعباس

وزیر راه و شهرسازی عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در بندرعباس با همکاری اتاق تعاون ایران و شرکت بازآفرینی شهری را بزرگترین طرح تولید و عرضه مسکن در کشور عنوان کرد و افزود: اجرای این پروژه نشان از درمدار قرار گرفتن ظرفیت تعاون کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری آدلی نیوز و به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون ایران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم عملیات اجرایی بزرگترین پروژه تولید مسکن کشور با همکاری اتاق تعاون ایران و شرکت بازآفرینی شهری در بندر عباس گفت: این پروژه در زمین‌های ۳۵۰ هکتاری بندرعباس، ۱۰ هزار واحد مسکونی با زیربنای ۱۰۰ تا ۱۵۰ مترمربع در قالب ۶۰۵ بلوک ساختمانی ساخته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهتمام و جدیت رئیس اتاق تعاون ایران در اجرایی شدن این پروژه اظهار داشت: تفاهم نامه ای که با اتاق تعاون ایران در این خصوص به امضا رسید نشان از در مدار قرار گرفتن ظرفیت تعاون کشور دارد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: این مجتمع مسکونی دارای تاسیسات و زیرساخت‌های شهری، مسجد، مهدکودک، مدرسه، درمانگاه، کلانتری، ورزشگاه، بوستان و فضای سبز خواهد بود و قرارداد ساخت این طرح ۴۸ ماهه است، ولی با برنامه ریزی‌های صورت گرفته باید در مدت ۳۸ ماه تحویل داده شود.

وی گفت: ما در وزارت راه و شهرسازی محرومیت زدایی و توسعه و افزایش زیرساخت های ملی را با اولویت پروژه هایی که در مقیاس ملی می تواند تاثیرگذار برای شکوفایی اقتصادی و اجتماعی باشد، دنبال می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: کلیه نیازمندی های سکونت و فعالیت های مرتبط در این پروژه یکجا دیده شده است به طوریکه مردم بتوانند یک محیط مفرح برای زندگی داشته باشند و این الگو را در سطح کشور و در شهرهای مختلف اجرا خواهیم کرد.

گفتنی است، مرکز تجاری ۲۵۰ واحدی گامبرون نیز که برای خدمات رسانی به شهرک پیامبراعظم (ص) ساخته شده، از دیگر طرح‌هایی است که امروز به بهره برداری رسید.

در این مراسم عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به اقدامات انجام شده، گفت: مجموعه عظیم ۱۰ هزار واحدی در قالب تولید و عرضه مسکن با سرمایه گذاری ۷ هزار میلیارد تومان در بندرعباس آغاز می شود. مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه یکی از وظایف شرکت بازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی پایدار کردن جریان تولید و عرضه مسکن است، گفت: فرآیند اجرایی پروژه ۱۰ هزار واحدی بندرعباس پس از دریافت مصوبات لازم در تیرماه سال ۹۹ از کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری آغاز شد. او ادامه داد: این مجموعه عظیم یک اَبر پروژه مَسکنی در کشور به شمار می رود و نقش بسیار موثری در تولید و عرضه مسکن دارد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : غلامرضا محمدی