نمایندگان منتخب مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران مشخص شدند/ تغییرات را به فال نیک بگیریم
نمایندگان منتخب مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران مشخص شدند/ تغییرات را به فال نیک بگیریم

مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران با محوریت برگزاری انتخابات هیأت رئیسه، هیأت بازرسی و هیأت نظارت بر انتخابات بالاخره پس از کش و قوس های فراوان برگزار و اعضای هیأت رئیسه منتخب معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری آدلی نیوز، موضوع برگزاری مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران که یکی از مجامع حائز توجه بجهت تأثیرگذاری بر فرآیند مدیریتی و اجرایی بخش است، از ساعت ۹:۰۰ صبح امروز بیستم اسفندماه سال جاری (۱۳۹۹) با حضور قریب به اتفاق اکثریت اعضای مجمع در محل سالن همایش های نمایشگاه بین المللی برگزار گردید.

در این دوره از مجمع که اتاق تعاون ایران متولی و مجری برگزاری آن به حساب می آید، بالغ بر ۲۳ نفر از مدیران بخش کاندیدای عضویت در هیأت رئیسه، هفت نفر کاندیدای متصدی امور انجمن مرکزی نظارت بر انتخابات تعاونی ها و یازده نفر کاندیدای متصدی امور هیأت بازرسی بودند که بعد از نصراف مجید صف شکن از جمع کاندیداهای بازرسی تعداد آنها به ۱۰ نفر تقلیل یافت.

لازم به ذکر است که؛ انجمن نظارت بر انتخابات در حال برگزاری بعد از بررسیهای لازم و تطبیق صلاحیت های ایشان وفق ماده ۳۸ قانون، صلاحیت کلیه کاندیداهای این دوره از مجمع نمایندگان را تأیید کرده بود. ضمناً این دوره از مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران با تأخیر حدوداً ۷ ماهه ناشی از شیوع بیماری کرونا و الزام بر رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های ناشی از آن در دستور برگزاری قرار گرفت.

هیأت رئیسه مجمع این دوره متشکل از، آقایان مجید صف شکن به عنوان رئیس مجمع، سهرابی به عنوان ناظر مجمع (از اتاق لرستان)، زنهاری به عنوان ناظر (از اتحادیه کشوری مصرف طلاب)، قادری درسمت منشی مجمع (از استان چهارمحال بختیاری) و حسینی در سمت نایب رئیس مجمع (از اتاق خراسان جنوبی)، بودند که مدیریت برگزاری مجمع و همچنین نظارت های کیفی و کمی بر فرآیند و نحوه برگزاری انتخابات سه گانه دردستورکار مجمع را نیز برعهده دارند.

آقایان موسی نجفی و سیدمعین هاشمی به عنوان نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نهاد ناظر عالی در مجمع این دوره نظارت های عالیه را عهده دار هستند.

مجموع حاضرین در مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران و در حال برگزاری ۸۲ نماینده از اتحادیه های سراسری کشور و اتاق های تعاونی استانی و شهرستانی عضو مجمع می باشند که از این تعداد ۷ اتحادیه به دلیل عدم تطبیق اساسنامه شرایط حضور و صدور رأی در مجمع را نداشته و لذا مجموع حائزین شرایط صدور رأی در این دوره بالغ بر ۷۵ نماینده تعاونگر هستند که در مجمع حضور دارند.

بنابر اخبار واصله؛ علی رغم تذکرهای صورت گرفته در خصوص برگزاری مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران در پیک شیوع مجدد و فراگیر ویروس منحوس کرونا، مسئولان و متولیان اجرایی با اصرار و در ارتباط با سازمان ها و نهادهای مسئول موفق به اخذ مجوز برگزاری ضمن ارائه تضامین کنترلی و نظارتی لازم شدند و مجمع وفق برنامه از پیش اعلام شده در حال برگزاری می باشد.

انتخابات در این دوره از مجمع به رغم تلاش های صورت گرفته به توسط برخی اشخاص و گروه های سنتی و حاکم بر امور، وارد فضای رقابتی، متشنج و چالشی شده و گروه ها و اشخاص دارای وجاهت و داعیه مدیریت کیفی بر بخش، و کاندید هریک به سهم خود سعی در جلب نظر و آراء خاکستری و همراه کردن دیگر اعضای مجمع با خویش هستند.

به نظر می رسد، روند انتخابات با توجه به جو حاکم بر مجمع، باب طبع و میل گروه های تازه وارد و جوان پیش نرفته و شاهد تغییرات نه چندان جدی در این دوره از هیأت رئیسه و ریزش آراء برخی از کاندیداهای مدعی در مقایسه با دوایر قبل باشیم. لاکن بجهت ایرادات وارد بر این دوره از مجمع اشخاص محق و مطالبه گر حقوق قانونی خود امکان طرح موضوع در مراجع ذیصلاح تا شفاف سازی کامل را خواهند داشت.

از آنجا که در این دوره طیف جدیدی از کاندیداهای دارای نیرو و انگیزه جوانی با پشتوانه های تجارت و تخصص خرد و کلان مدیریتی و اجرایی در بخش تعاون و دیگر بخش های اقتصادی و دیگر بخش ها، جهت تصدی بر امور بخش اعلام آمادگی و کاندیداتوری کرده اند و با حضوری برنامه محور و متفاوت از کاندیداهای سنتی ابراز وجود و عرضه اندام کرده اند، طبعاً دقت نظر در این دوره از انتخابات و صدور آراء بی حبّ و بغض و جانب داری متعصبانه کورکورانه می تواند نقشه راه روشن و فرهنگی نوین در بخش تعاون را تداعی و این دوره از انتخابات مقدمه ای بر اصلاحات پیش روی بخش تعاون باشد که بلکه بدین سبب و با رویکرد تعاونگری از بن بست ها و موانع و محدودیت های دامن گیر بخش و تعاونگران خلاصی یابیم.

آراء مأخوذه هیأت رئیسه منتخب اتاق تعاون ایران

هیأت رئیسه منتخب اتاق تعاون ایران مشخص شدند

بر اساس آخرین اخبار دریافتی؛ نتیجه انتخابات به شرح ذیل است؛ آقایان عبدالهی با ۵۷ رأی، مطیع جهانی با ۵۵ رأی، اسکندرمحمدی با ۴۳ رأی، خلیل زاده با ۳۶ رأی، هاشمی ۳۶ رأی، علیرضا محمودی با ۲۹ رأی و آقای محمدجلیلیان با ۲۴ رأی به عنوان اعضای اصلی هیأت رئیسه و آقایان بداقی و رجائیه  هرکدام با ۲۲ رأی به عنوان اعضای علی البدل هیأت رئیسه حائز آراء اعضای مجمع شدند که طبعاً می بایست بین آنها رأی گیری مجدد شود تا علی البدل اول تعیین گردد.

ولذا از این پس به مدت یک دوره مدیریتی اتاق تعاون ایران اعضای منتخب سکاندار مدیریت بر امور اتاق تعاون ایران و عهده دار امور خواهند بود.

لازم به ذکر است؛ بر اساس آراء مأخوذه آقایان محمد تقی حاج ابراهیمی، سیداحمد میرزایی به عنوان بازرسین اول و دوم و غلامحسین درایی به عنوان علی البدل منتخب اتاق تعاون ایران از این پس مسئولیت نظارتی در این حوزه را عهده دار خواهند بود.

همچنین آقایان صمد مرعشی، عبدالله بهرامی و مرتضی رخیصی نیز به عنوان هیأت انجمن نظارت بر انتخابات گزینش و منتخب این دوره از مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران جهت تصدی کرسیهای نظارتی انجمن مرکزی نظارت حائز صلاحیت تشخیص داده شده و عهده دار مسئولیت خواهند بود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : غلامرضا محمدی