مأموریت نیروی قدس سپاه، دور زدن تحریم ها نیست/سیاسی نگری معظل جامعه مدیریتی کشور است
مأموریت نیروی قدس سپاه، دور زدن تحریم ها نیست/سیاسی نگری معظل جامعه مدیریتی کشور است

"رستم قاسمی" با اشاره اینکه حضور نیروی قدس سپاه در سوریه و عراق حضور مستشاری دفاعی و نظامی بود و در یمن نیز تاکنون حضور نداشته‌ایم، اظهار داشت: کار نیروی قدس سپاه پاسداران دور زدن تحریم‌ها نیست.

به گزارش پایگاه خبری آدلی نیوز، رستم قاسمی “معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران” در حاشیه سفر به استان اصفهان، اظهار داشت: مهمترین مشکل امروز اقتصاد کشور، سیاسی کردن اقتصاد کشور است به نوعی که در انتصابات و تصمیمات اقتصادی به جای در نظر گرفتن توانایی افراد، موضوعات سیاسی دخیل می شود.

وی با تاکید بر اینکه در نیروی قدس سپاه، مسئول اقتصاد کشور نیستیم، ادامه داد: جبهه مقاومت مسئول نابودی داعش بود که با تلاش های شهید سردار سلیمانی و خون شهدا این امر محقق شد؛ اگر داعش هنوز وجود داشت امروز باید میلیاردها دلار هزینه می‌کردیم.

معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران ضمن تقدیر از مجاهدت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: نیروی قدس سپاه مسئولیت خود در جبهه مقاومت را مدیون مجاهدت های این شهید والا مقام است که البته تأثیر آن در همبستگی اجتماعی و فراهم آوری بسترهای توسعه ای در حوزه های اقتصادی و سیاسی به مرور نمایان و آشکار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه حضور نیروی قدس سپاه در سوریه و عراق حضور مستشاری دفاعی و نظامی بود و در یمن نیز تاکنون حضور نداشته‌ایم، افزود: کار نیروی قدس سپاه دور زدن تحریم‌ها نیست.

قاسمی تاکید کرد: ما در عراق هیچ هزینه اقتصادی نکردیم و پول هر یک فشنگ را نیز دریافت کردیم و این در حالی است که در سوریه بسیار کم هزینه کردیم.

معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با تاثیر قیمت‌های اوپک بر افزایش قیمت سوخت و عرضه و تقاضا، تصریح کرد: در ایران قیمت انرژی ثابت است و این امر ربطی به تصمیمات اوپک و قیمت جهانی نفت ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سال های متمادی بخش خصوصی در فروش نفت فعال نبود، گفت: کشور در شرایط حال درگیر یک جنگ اقتصادی است و بر این اساس آمریکایی‌ها همه تلاش خود را کردند تا تحریم‌ها را درون خانه های همه ایرانی‌ها محسوس و مؤثر جلوه دهند و از این آب گل آلود به نفع خود ماهی صید کنند.

وزیر اسبق نفت خاطرنشان کرد: امروز نفت از شرکت های ایرانی خریداری نمی شود ولذا مجبور به ثبت شرکت های بین المللی با مجوز شورای امنیت ملی هستیم که حتی یک ایرانی عضو نیست.
معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه انتظار دشمنان برای فلج کردن اقتصاد کشور با تحریم‌ها موفق نبوده است، گفت: وابستگی صنعت نفت و پتروشیمی از اهم اهداف متأثر از تحریم‌های تحمیلی دشمنان بود که با تلاش جوانان متخصص و انقلابی این مرز و بوم این مهم به نفع دشمنان محقق نشد و برعکس شاهد شکوفایی و خودکفایی روزافزون در این صنعت هستیم تا آنجا که امروز هیچ فرد خارجی در صنعت دخالت مدیریتی و اجرایی ندارد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : غلامرضا محمدی