مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند به عقب بر میگردیم/کرونا در برخی استان ها در حال تشدید شدن است
مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند به عقب بر میگردیم/کرونا در برخی استان ها در حال تشدید شدن است

وزیر بهداشت اینکه مردم گمان کنند از کرونا گذشته و در شرایط مطلوبی به سر می بریم، بزرگترین اشتباه مردم است، گفت: در صورتیکه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد موج جدید کرونا خواهیم بود ولذا از کسانی که سابقه بیماری دارند میخواهیم؛ در شبهای قدر در محافل و اماکن متبرکه و مساجد حضور پیدا نکنند.

به گزارش پایگاه خبری آدلی نیوز، سعید نمکی، روز سه شنبه در ارتباط تصویری، تصور اینکه در رابطه با کرونا به وضعیت امنیت رسیده ایم، بزرگ‌ترین خطای مردم است، اظهار داشت: به رغم آنکه در کل کشور به وضعیت مطلوبی دتس یافته ایم، اما در برخی استان‌ها به دلیل تصور غلط مردم مبنی بر کنترل قطعی کرونا، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری رعایت نمی شود و به همین دلیل دوباره با افزایش آمار کرونا مواجه شده‌ایم.

وی ادامه داد: در سه فاز اصلی مدیریت، کنترل و مهار بیماری حسب تمهیدات اندیشیده شده، اقدام کرده‌ایم و حتی در اکثر نقاط کشور از فاز مدیریت به فاز کنترل رسیدایم و در خیلی جاها هم حسب اهتمام و مساعدت جمعی مردم به مرحله مهار بیماری دست یافته ایم که این همیت مردم با سازمان های متولی و مربوط جای تقدیر دارد. لاکن نباید ساده اندیش بود و در رعایت پروتکل های بهداشتی نباید اغماز داشته باشیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این ارتباط، از مردم درخواست کرد که؛ همچنان بهداشت و فاصله‌گذاری را رعایت کنند. چرا که بزرگترین خطای انسانی ما آن است که فکر کنیم کرونا تمام شده، در حالیکه هر آن ممکن است به قبل برگردیم.

نمکی در خصوص بازگشایی مساجد در شب‌های قدر، تصریح کرد: پیرو توصیه مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان، جلسه‌ای برگزار و قرار شد در شب‌های قدر از ساعت ۱۲ تا ۲ صبح مراسم احیای شب‌های قدر با حضور مؤمنان برگزار شود.

وی افزود: هرگز از طرف مقام معظم رهبری در هیچ عرصه‌ای تحت فشار نبودیم و همواره ایشان از مصوبات ستاد ملی کرونا حمایت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته برای بازگشایی مساجد در شب‌های قدر، شروطی نیز گذاشته‌ایم که از مردم می‌خواهیم به شدت به این موارد پایبند باشند تا خدای ناکرده هرگونه تنش و افزایش آماری را به حساب تصمیم ما نگذارند.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: از افراد مسن و افرادی که زمینه بیماری خاص علی الخصوص قلبی و ریوی دارند، می‌خواهیم که به این مراسم‌ها نروند و همچنین خانواده‌ها فرزندانشان را با خود نبرند و حتماً ماسک و دستکش همراه داشته باشند و فاصله‌ها حفظ شود.

وی ادامه داد: مداحانی که با صدای گرم خود باعث حضور بیشتر مردم در مراسم شب‌های احیا می‌شوند، بهتر است به جای مساجد، این مراسم را در ورزشگاه‌ها و در فضای باز برگزار کنند.

نمکی در خصوص تعیین تکلیف آستان‌های مقدس رضوی و دیگر حرمین معصوم، اظهار داشت: تولیت‌های آستان‌های مقدس مرتب بجهت بازگشایی آستان های مقدس در تماس هستند و خواستار بازگشایی این صحن‌ها شده اند، اما در نگاه کارشناسی هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که صحن‌ها باز شوند چرا که با تراکم مشتاقان مواجه خواهیم شد.

وزیر بهداشت افزود: چهارشنبه این هفته جلسه‌ای برای تعیین تکلیف بازگشایی آستان‌های مقدس تشکیل می‌شود و نتیجه نیز اعلام خواهد شد. امیدواریم در فضاهای مناسب‌تر درب آستان‌های قدس به روی مردم و مشتاقان باز شود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : غلامرضا محمدی