گروهی سعی در تحریم جشنواره فجر دارند/فقیه سلطانی: سالن های تئاتر در اختیار مافیاست
گروهی سعی در تحریم جشنواره فجر دارند/فقیه سلطانی: سالن های تئاتر در اختیار مافیاست

ژست اخیر برخی از مدعیان عرصه بازیگری و اجرا در قالب خداحافظی با تلویزیون و انصراف از جشنواره فیلم و تئاتر، به بهانه همدردی با جان‌باختگان سقوط هواپیمایی، با توجه مصلحت های کشور باورپذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری آدلی نیوز، به رغم همراهی  و حمایت برخی از عناصر مدعی در عرصه سینما و تئاتر با موج مردمی حامی ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های چهره بین‌المللی مقاومت، به تازگی جریان مشکوکی به بهانه همدردی با خانواده‌های جان باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی درصدد ایجاد اخلال در روند برگزاری جشنواره تئاتر فجر برآ‌مده‌اند.

این گزارش حاکی است، نام‌هایی همچون (الف- ش)، (س-ح) و یا (م- الف) در رأس این ماجرا قرار دارند؛ به نظر می‌رسد کارگردانان و هنرمندان تئاتر باید بیش از همه به کارکرد هنری و نگاه فرهنگی خود بیندیشند و تحت تأثیر این موج‌های پوشالی قرار نگیرند!

در این میان، فقیه سلطانی با طرح این موضوع که سالن تئاتر در اختیار مافیاست و در واکنش به اتفاقات اخیر، اظهار داشت: ما همه تحت فشاریم و به لحاظ روحی، درگیریم و نیاز به التیام داریم. من از شهادت سردار قاسم سلیمانی شوکه و ناراحت شدم و بارها پیام گذاشتم و اینستاگرام مدعی آزادی‌خواهی، صفحه‌ام را حذف کرد؛ به این نتیجه رسیدم که برای آزادی بیان ارزش قائل نیستند! من خودم را همدرد جانباختگان در این حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی می‌دانم و ما را ناراحت و آزرده کرده است؛ امیدوارم خداوند متعال به ما و خانواده معظم و محترم این جانباختگان، صبر عنایت فرماید.

وی افزود: برخی از سینماگران اعلام انصراف می‌کنند و می‌گویند به جشنواره فیلم فجر نمی‌آیند یا در تئاتر و تلویزیون به گونه‌های دیگری پیام می‌گذارند، در قامت شخصیت حقیقی خود مختارند اما در این شرایط باعث می‌شوند ترامپ شاد شود!

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، تأکید کرد: بارها ثابت شده که رئیس‌جمهور آمریکا دشمن اصلی و واقعی همه ماست و مسئله‌ای که به همه در طول زمان ثابت شده که ترامپ خصومت و دشمنی با مردم ایران دارد و مدعی است؛ مراکز فرهنگی را هدف قرار می‌دهد، این خودش گواه بر این خصومت‌ها است. ریشه این دشمنی با مردم از کجا نشأت می‌گیرد؟ جای سوال است. این تحریم‌های ناجوانمردانه‌شان برای کشور ما جز مردم به چه کسی ضربه می‌زند. معقتدم: هرکاری می‌کنیم در جهت این اتفاق نباشد که دشمن شاد شویم!

وی در پاسخ به این سؤال که شنیده‌ایم از تئاتر دلخورید و نتوانستید نمایشی که خودتان کارگردانش بودید را روی صحنه بیاورید، خاطرنشان کرد: بله من دلخوری دارم از تئاتر کشور است. چون امسال می‌خواستم نمایشی را به روی صحنه ببرم و تحت رفتار مافیایی سالنها قرار گرفتم. ۵ ماه زمانم را صرف کارگردانی کردم، بچه‌های حرفه‌ای هم کنارم بودند اما امروز پول نداشته باشی و اسپانسر و سرمایه، نمی‌توانی کار کنی و بالعکس، اسپانسر و پول باشد هرکاری انگار روی پرده می‌رود و هر تئاتری روی صحنه!

سلطانی اشاره کرد: این اتفاقات مرا به یاد چند سال پیش می‌اندازد که به تلویزیون مراجعه کردیم و به دلیل مشکلات درخواستی داشتیم اما با ما برخورد خوبی نشد؛ نه پرسیدند که دردتان چیست و نه پرسیدند که چه دغدغه و چه مقصودی از نوشتن آن نامه و درخواست داشتید؟ ما هم درد داریم و برخی از دغدغه‌ها و ناراحتی‌ها را درک می‌کنم اما معتقدم مراکز فرهنگی تعطیل شوند و ما فضای تئاتر و سینما و تلویزیون را ترک کنیم همان انهدام اتفاق افتاده و وضع بهتر نخواهد شد!

وی در پایان افزود: در فیلم سینمایی “جاودانگی” بازیگری کردم و روی پرده رفت و سال گذشته “یلدا” را کار کردم و بازی در یک تئاتر، تلویزیون هم پیشنهادهایی به من داشتند که نپذیرفتم؛ چون زمان طولانی را طلب می‌کرد و به من دلیل مسئولیت مادری‌ام و دخترم که هنوز زیر سه سال بود، خواستم بیشتر کنارش باشم؛ اما حالا خوشبختانه به این سن و سال رسیده می‌توانم در سریال‌های تلویزیونی هم باشم و ان‌شاءالله با یک کار خوب در خدمت شما عزیزان هستم.

انتهای پیام/

  • نویسنده : غلامرضا محمدی