ایران با فاصله ۶امتیاز نایب قهرمان جهان شد
ایران با فاصله ۶امتیاز نایب قهرمان جهان شد

تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال (امید) کشورمان با کسب سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های جهانی مجارستان را از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری آدلی نیوز به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان طی روزهای ۶ تا ۸ آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با سه مدال طلای کامران قاسم‌پور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع در اوزان ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم، یک مدال نقره محمد نخودی در وزن ۷۴ کیلوگرم و دو مدال برنز علیرضا سرلک و حسین شهبازی در اوزان ۵۷ و ۹۲ کیلوگرم و کسب ۱۳۹ امتیاز به‌عنوان نایب قهرمانی دست یافت. در این رده‌بندی تیم‌های روسیه با ۱۴۵ امتیاز و آذربایجان با ۱۱۱ امتیاز عنوان‌های اول و سوم را از آن خود کردند.

 

نتایج کشتی‌گیران کشورمان در این رقابت‌ها به شرح  زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۴ بر یک مقابل رازمیک میساکیان از ارمنستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم مقابل ریکوتو آرای از ژاپن با نتیجه ۵ بر ۲ به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. سرلک در این مرحله روبرتی دینگاشویلی از گرجستان را با نتیجه ۷ بر ۴ شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سرلک در این مرحله با نتیجه ۳ – ۳ مغلوب ادلان عسکراف از قزاقستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار مقابل زانابازار زاندانبود از مغولستان با نتیجه ۷ بر ۴ پیروز و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم محمدباقر یخکشی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ از سد چارلز تاکر از آمریکا گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آرسن هاروتونیان از ارمنستان با نتیجه ۱۳ بر ۶ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر ارمنستانی در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف هندی، یخکشی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم ابوالفضل حاجی‌پور در دور اول با نتیجه ۳ بر صفر و ضربه فنی مغلوب جایدین الرمان از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد مقابل حریف قرقیزستانی، حاجی‌پور از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرحسین حسینی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ آرمان آندراسیان از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل انس اوشلو از ترکیه با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله امر حسین از مصر را با نتیجه ۵ بر ۲ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. حسینی در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال به مصاف چرمان والیف از کشور روسیه رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار مقابل داود ایبراگیموف از آذربایجان با نتیجه ۲ – ۲ و ضربه فنی مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۲ دارخان یسنگالی از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر ۶ از سد بیامبادورج بات اردن از مغولستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نخودی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ مقابل موراد کوراماگومدوف از مجارستان پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال مقابل رازامبک جمال‌اف از روسیه با نتیجه ۸ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : غلامرضا محمدی