برنامه‌ای برای تغییر ساعات تدریس در مدارس ابتدایی نداریم/برنامه جامع خشونت‌زدایی در مدراس ابتدایی امسال اجرایی می شود
برنامه‌ای برای تغییر ساعات تدریس در مدارس ابتدایی نداریم/برنامه جامع خشونت‌زدایی در مدراس ابتدایی امسال اجرایی می شود

به گزارش آدلی نیوز؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در سال جدید اجرای کامل برنامه ها و طرح های تبیین شده در قالب سند تحول بنیادین در دوره ابتدایی است، گفت: برای سال جدید هیچ برنامه ای در خصوص تغییر ساعات تدریس در این مقطع نداریم، ضمن آنکه اجرای طرح های جدید از جمله برنامه جامع خشونت‌زدایی در مدراس ابتدایی در دستورکار خواهد بود. انتهای پیام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آدلی نیوز؛ رضوان حکیم زاده “معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش” در خصوص تغییر ساعات تدریس مدارس و برنامه ها و طرح های پیش بینی شده برای سال جاری آموزشی کشور، اظهار داشت: بنابر تمهیدات و تدابیر در دستورکار برای سال جدید آموزشی کشور، برنامه ای برای تغییر ساعات تدریس نداریم.

وی در خصوص برنامه های اجرایی در این حوزه، ادامه داد: برنامه‌های سال گذشته با قوت ادامه می‌یابد؛ به ویژه در زمینه تکالیف مهارت محور دستاوردهای خوبی داشتیم و امیدواریم با پیگیری همکاران، مدارس بیشتری را مشمول طرح تکالیف مهارت محور کنیم.

وی افزود: همچنین به دنبال آن هستیم که تعداد بیشتری از مدارس را در استان‌های مختلف مشمول طرح بازی و یادگیری کرده و اتاق بازی و یادگیری را در مدارس دیگر نیز راه اندازی کنیم تا دانش آموزان بیشتری از این فرصت یادگیری بهره‌مند شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن تأکید بر اینکه پیگیری و تحقق اهداف مندرج در سند تحول بنیادین در دوره ابتدایی که از سال های قبل به اجرا درآمده، اولویت و برنامه اصلی وزارت آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: از امسال برنامه جامع خشونت‌زدایی در مدراس ابتدایی به عنوان یکی از طرح های جدید در سطح مدارس اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از این طرح، توانمندسازی کادر مدارس از مدیر و معلمان گرفته تا دانش آموزان و اولیای آنهاست تا با آموزش‌های لازم، محیطی امن‌تر و سرشار از آرامش، شادابی و نشاط فراهم کنیم. هدف در جهت تلاش برا ارتقاع سطح یادگیری و ارائه آموزش های بهتر به دانش آموزان در قالب این است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : غلامرضا محمدی