ثبت‌نام بیش از ۱.۵ میلیون کلاس اولی در مدارس
ثبت‌نام بیش از ۱.۵ میلیون کلاس اولی در مدارس

به گزارش آدلی نیوز؛ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، گفت: بنابر پیش بینی ها جمعیت کلاس اول نسبت به جمعیت کل ابتدایی تا ۱.۹۸ صدم درصد رشد خواهد داشت ضمن اینکه تا کنون بیش از ۱.۵ میلیون کلاس اولی ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آدلی نیوز؛ رضوان حیکم زاده با اشاره به آمار ثبت نام کلاس اولی‌ها اظهار کرد: پیش بینی ما این است که جمعیت کلاس اول نسبت به جمعیت کل ابتدایی تا ۱.۹۸ صدم درصد رشد داشته باشد.

وی افزود: تا کنون بیش از ۱.۵ میلیون کلاس اولی ثبت نام کرده‌اند؛ با پایان یافتن ساماندهی مدارس و ثبت نام‌ها در اول مهر، آمار دقیق کلاس‌ها و تعداد مدارس را به تفکیک دوره‌ها اعلام می‌کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توصیه‌هایی نیز به خانواده‌ نوآموزان داشت و گفت: از اولیاء درخواست می‌کنم ورود کودکان را به مدرسه به عنوان اتفاقی بسیار خوشایند تلقی و شرایط را طوری فراهم کنند که فرزندانشان با امیدواری و انگیزه وارد مدرسه شوند.

وی ادامه داد: پیام‌های مثبتی که اولیاء می‌توانند به کودکان خود بدهند در شکل‌گیری خودپنداره مثبت آنها در مدرسه اثرگذار است. اگر خانواده‌های ما به کسب موفقیت فرزندانشان علاقه مند هستند باید بدانند که دادن امید، انگیزه، جرات و باور به توانمندی‌های آنها می‌تواند بهترین عامل برای یادگیری موفق در مدارس باشد.

به گزارش آدلی نیوز؛ در شرایط مسئولان و متولیان امر درخواست اهتمام والدین و دانش آموزان در همراهی و همیاری با سیستم آموزشی کشور را دارند که به دلایل عدیده موجه و غیرموجه متأسفانه شاهد رشد فزآینده هزینه های تحصیل ناشی از افزایش ایاب و ذهاب، اقلام و لوازم التحرین و نوشت افزار و البسه و هزینه های تحمیلی از سوی متولیان مدارس و مراکز آموزشی و … هستیم.

در کنار این اتفاقات نامیمون، عدم اقبال جامعه مدرسین و معلمان در پیگیری امور و دغدغه های دانش آموزان ناشی از تشدید تنش های حاکم بر نظام آموزشی کشور و همچنین نارضایتی جامعه مدرسین از حقوق و مزایای دریافتی منجر به افت مشهود آموزش دیگر معضل جدی است که نظام آموزشی و جامعه دانش آموزشی را مورد تهدید قرار می دهد که متأسفانه چندان توجهی به این جریانات از سوی دستگاه های ذیربط و مسئول صورت نگرفته و اصولاً انتظارات یکطرفه از والدین دانش آموزان و عموم مردم است.

بافت فرسوده مدارس و سازوکارها سخت افزاری و نرم افزاری فرسوده و ناکارآمد مورد بهره وری در مدارس و محیط های نامساعد و ناسالم آموزشی علی الخصوص در مدارس دولتی دیگر مشکلی است که مسئولان امر در پرداختن به آن به بهانه های مختلف به رغم برخورداری از دریف های بودجه ای حمایتی، کمک خیرین و جامعه خیرخواه و ارقام حمایتی اخذ شده از والدین از بهینه سازی و به روزرسانی آن سرباز زده و اغماز دارند.

ناهمگونی محتوای کتب آموزشی با نیاز روز بازار کسب و کار و اجتماع و تفاوت فاحش بسیاری از محتواهای آموزشی و سبک های آموزشی در کشور با نظام آموزشی کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته و فاصله محتوایی دروس و معلومات مدرسین با علوم روز و در قیاس با مدرسین دیگر کشور چالش جدی نظام آموزشی است که متأسفانه چندان توجهی بدان ها نشده و این معضل سبب رشد قارچ گونه مدارس غیرانتفاعی و خصوصی و … با شعار استانداردسازی نظام آموزشی با هزینه های سرسام آور شده است که طبعاً امکان نظارت دستگاه های نظارتی بر امورات آنها با اما و اگرهایی مواجه است که دود این اغمازها نهایتاً در چشم مردم خواهد رفت.

مع الوصف در آستانه شروع سال تحصیلی ۹۸-۹۹، در شرایطی بحث هم پوشانی نیازهای آموزشی کشور مطرح است که متأسفانه دولت به عنوان متولی امور اجرایی کشور با علم بر اهمیت اقدامات در دستورکار در این حوزه، عموماً از عمل به وظایف ذاتی و حمایتی خود در این حوزه چشم پوشی کرده و با طرح دغدغه های غیرضرور از تأمین نیازهای این بخش سرباز می زند و بار تمام هزینه های بر روی دوش مردم و والدین دانش آموزان و دانشجویان است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : غلامرضا محمدی