به گزارش آدلی نیوز؛ کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه آموزش و ترویج فرهنگ کار، مصرف، تولید، بهرهوری، استفاده بهینه از منابع و توسعه فرهنگ مبادلات و تجارت، می بایست از سنین کودکی آموزش داده شود، گفت: دستیابی به الزامات زیرساختی اقتصاد مقاومتی مستلزم آموزش فرهنگ مشارکت، هم افزایی و بهره وری بهینه از منابع و ظرفیت ها از سنین کودکی و در دوران آموزش و مدارس به کودکان و نوجوانان است که باید در قالب یک طرح آموزشی در دستورکار قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری آدلی نیوز؛ مهدی طغیانی با بیان اینکه در بحث عمل به اقتصاد مقاومتی موضوع گفتمانی و فضای فرهنگی آن طور که باید دیده نشده است، اظهار داشت: فرهنگ کار، مصرف، تولید، بهرهوری، استفاده بهینه از منابع، فرهنگ مبادلات و تجارت از جمله موضوعاتی است که اقدامات لازم برای گسترش آنها صورت نگرفته است.
این استاد دانشگاه اصفهان ضمن تأکید بر ترویج عملی فرهنگ اقتصاد مقاومتی از سطوح مدارس و فرهنگسازی برای کودکان، خاطرنشان کرد: ضعف در این موارد تنها صورت مسئله است و راهکار آنها در مباحث فرهنگی و تربیتی است، بر این اساس بایستی محصولاتی تولید و در فضای مدارس و رسانهها ترویج شود تا ضعفهای اشارهشده برطرف گردند.
وی افزود: خروجی این مباحث از آنجا که کودکان روی خانواده مؤثرند هم میتواند در شرایط فعلی اثرگذار باشد و هم در فرهنگ نسل بعد نیروی کار تحولات خود را ایجاد کند.
وی ادامه داد: تعلیم و تربیت اقتصادی جنبههای مختلفی دارد که در حال حاضر در حوزه محصولات آموزشی اقداماتی انجام شده است.
طغیانیان خاطرنشان کرد: برای کودکان ۶ تا ۸ سال و همچنان برای ۱۰ تا ۱۲ ساله با توجه به اقتضائات سنی آنها محصولاتی را آماده کردهایم که همانطور که اشاره شد میتواند چه امروز و چه سالهای آینده تأثیرات قابل توجهی داشته باشد.
وی تصریح کرد: برای محصلان ۱۳ تا ۱۵ سال در مقطع دبیرستان برنامه جداگانهای در نظر گرفتهایم تا مفاهیم اقتصاد مقاومتی به آنها آموزش داده شود. این آموزشها بیشتر جنبه آموزشی و کارگاهی دارد تا فرهنگ کار و مصرف بهینه در جامعه نهادینه شود.
انتهای پیام/
- نویسنده : غلامرضا محمدی
- منبع خبر : تسنیم